1. אחריות על ניהול וריכוז של פעילות המערכת הפיננסית של הקיבוץ – הנהלת החשבונות, חשבות, גזברות, מידע וביטוח.
2. אחריות עם יו"ר הקיבוץ והמנהל העסקי לגיבוש אסטרטגיה ומדיניות ניהול הכספים של הקיבוץ .
3. סיוע ויעוץ למנהל העסקים, מנהל הקהילה והענפים בנושאים פיננסים ובהם – תקציב שנתי, בחינת השקעות, ניהול פרויקטים ופיתוח עיסקי.
4. שותף בתהליכי קבלת החלטות פיננסיות בעסקים ובקהילה – בחינת התקשרויות, ניהול סיכונים, מעורבות ביוזמות, ותמיכת בתהליכי פיתוח עיסקי.
5. שליטה והבנה בכל היבטי המס הנוגעים לקיבוץ המתחדש.
6. אחריות להגשת דו"חות הכספיים התקופתיים למוסדות השונים. אחריות להפצת דו"חות ניהוליים פנימיים מדי חודש, רבעון ושנה.
7. שותפות בניהול ובבקרה על תיק הנכסים הפיננסיים של הקיבוץ לרבות פנסיה, בנקים, קרן המילואים וכד'. אחריות לקשר עם היועצים החיצוניים בתחום.
8. קשר עם גורמי החוץ והגופים הרלוונטיים בנושאים פיננסיים - יועצים, המערכת הבנקאית ואנשי מקצוע בתחום.